ЧОЛОВІ У ВОГНІ | Публікації | Litcentr
03 Грудня 2024, 19:44 | Реєстрація | Вхід

ЧОЛОВІ У ВОГНІ

Дата: 16 Червня 2015 | Категорія: «Громадянська лірика» | Автор_ка: сергій вінницький (Всі публікації)
| Перегляди: 1902



Підійди  в одинокості!  Пригорнись чолом до щоки. 
Торкни мій живопліт примхливих королів з дороги. 
З-під твоїх чобіт забіліли чорні квіти од воріт.   
Від дощової мли втопились тополі за вітром. 

Привіт,  пройдисвіт! Від сивини потік дурисвіт! 
Ти, щось розрив з бойових  могил? Ой, молодий! 
І в твій світ грізних слів входить в подобі  ріки мій Бог! 
Розмилось Дніпро, що жорстоко скипіло з-під чобіт. 

Виходь зі сліз, ми мчимо до зримих стовпів повз двори. 
Говориш, що гордий лик во плоті? Ні, - доскіпливий! 
Витопчи шлях від тинів до борозни допитливий! 
Із вінців золотих воріт позирни із отчої вічності. 

Мій віл спинив королів! Говориш, що в Росії 
воздвиглись чолові у вогні і йдуть на Київ-світ. 
Простий вінок зі ста слів освітивсь від квіток гортензії. 
Отой потік з подібним  фортисимо віків пішов убрід. 

Почни, коли ніщо гріховним! Почни оці злі доби від строгості. 
В житті в  нього косо, розгонисто в голові від отчої вічності. 
Одні королі і провісники в голові від попільничок мільйонів. 
І зовсім припалий пилом  змій-пілігрим втопивсь в Дніпрі. 

Нині і прісно,  горить і двигтить цей мотор світів. 
І збив від скорбот золоті колоски від стіни до стіни. 
Помчимо повз охололі зорі в розвій  крил, що з вітром.   
Їй-бо, пророк освітивсь во плоті і пішов, і втопивсь в … 

Тільки він – мов тінь по моїй сірій бойовій  долі 
вирізнив добродіїв з України – тих, що  хлібом і сіллю. 



НАЛАШТУВАННЯ НА ВИПАДОК  МЕЖІ 


Міра естетичності віршованого тексту - це величина Е, що прямо пропорційна мірі впорядкованості О  усіх текстових прошарків, усіх ієрархій контекстів в інтелектуальному сприйняття та обернено пропорційна мірі їх складності С для сприйняття смислів в етичному контексті, Ці приховані від "емоційного мислення" читачів дві міри вказують на те, що даний текст попадає в діапазон "Глобальної естетики" . А тепер уточнення формули: Е=О/C, - це закон естетики саме за вінницькою лінгво-парадигмою(не львівською, не франківською, не київською, не харківською). 

Можу навіть ще глибше уточнити , що міра О=(порядок змісту)+(порядок ритму)+(порядок інто-націй)+(порядок асоціацій)+(порядок випадковостей)+(порядок анаграм)+(порядок образів)+(порядок емоцій)+(порядок афектів)+(порядок фігур думок), 

А тепер про зміст етичної величини, точніше, міри складності. С=(порядок інтересів)+(порядок цілей)+(порядок мотивів)+(порядок ціностей)+(порядок відношень)+(порядок оцінок)+(порядок сенсів)+(порядок стимулів)+(порядок потягів)+(порядок рефлексій)+(порядок порушень норм)+(порядок проблемних випадків). 


Я вже мовчу, що мовні об'єкти, які упорядковуються автором у віршованому тексті, можна розширювати (звужувати) за різними авторськими парадигмами.   І звичайно, виникає питання: а навіщо затуркувати вам, читачам, вашу ясну голову?

Я міркую  саме так, саме з точки зору, людини,  котра у своїх текстах "оживляє" слова української мови. Вибачайте, що все так не просто.


Міра дизайнерської цінності вірша - це величина D, що прямопропорційно дорівнює сумі Р усіх мір порядків у зоровому сприйняті внутрішніх об’єктів у самому тексті(слів) вірша і обренено пропоційно сумі Q усіх мір порядків у зоровому сприйняті зовнішніх об’єктів, поза межами тексту(слів) вірша.

Уточнюємо, що D=P/Q - це закон дизайнерської цінності вірша, де  величини, що  приховані від графічного сприйняття вірша:


Р=  (міра порядку букв алфавіту) + (міра порядку іноземних символів) +  (міра порядку знаків) +  (міра порядку кольорів букв) +  (міра порядку інтервалів між буквами)+ (міра порядку лінійних розмірів шрифтів)+ (міра порядку форматів написання шрифтів)+ (міра порядку об’ємної структури шрифтів)+ (міра порядку блищань букв)+ (міра порядку внутрішніх тіней букв)+ (міра порядку анімації букв).

Q =(міра порядку тла) +  (міра порядку структури порожніх місць) +  (міра порядку розмірів  строф) +  (міра порядку графічного розташування рядків  вірша) +  (міра порядку способів анімації рядків вірша) +  (міра порядку способів руху букв у рядку до вірша) +  (міра порядку тіней рядків вірша) +  (міра порядку світіння  рядків вірша) +  (міра порядку блищання глибини тла до вірша).  




О, як добре, коли хтось нотує цікаві символи. Звичайно, цікавий зміст до цих символів, я вже і сам зможу нафантазувати та підібрати до них контекст. Декодифікацією мертвих текстів володію дуже добре, як-не-як, учився колись, і радянський мехмат у шевченківському універі закінчив. Зрозуміло, що таке переживання  вірша не є злочином перед законом про мови, проте тропи і фігури на уже відомих символах із абетки  схоже на уподібнення дійсного у невимушеному бажанні виразити свою думку через абстрактну нарацію тексту. Отак у символах виникає образ двійника та трійника із чужого життя, а у собі самому- страх прийняття відповідальності за невдале рішення... Ось він театр поезії серед опозицій  та резервів думок читачів, емоційних феноменів.

Неймовірне відсторонення від приходу думок  крізь нішу магічних символів. Чи щось втрачається при цьому? Окрім самосвідомості і душевного досвіду - нічого!  Пряме свідчення про ілюзії всесвіту, про казковий ідеал у міфі божественних і відносних контекстів, змушує пощезнути слова, проте добро і зло не зникає. Хор або симбіоз літер - це алітеровані муки митця  і характерні для галюцинацій масові збочення, що вимагають зчитування настанов у поп-совість.  Проживання літер, як  безодень правди, не призводить до руйнації чи профанації волі до творчості. Скільки ще можна римувати зі злістю? Скільки ще можна шукати різні узгодження прихованого і невловимого контексту? Порожнеча від цього - у душі.

Сваволя відчуженого символу - це свобода! Одного звуку досить, щоб виразитись через алегорію символу! Маніпуляція часом у злитті з миттєвістю преображення образів у власні лики, у персональні фантазії моральності.

Народження  гри вільного контексту перед смертю відважних реплік - це своєрідний вихід із себе у джерела шоку! Що треба ще поету від мовчазної більшості, окрім відвертості і сорому, окрім гріхопадіння на паралелі струн життя. Вся енергія активних мереж творчості спричиняє біфуркацію сутності.

Неначе маска у грі дискурсів  шукається  смисл і потреба зайвого виразу у контексті, знаходиться треба таємної молитви суб'єкта, аноніма, народжується нове відчуття  парадоксу та скаженої уяви. Екстаз потворної музики і підкорення спекуляцій у виставах почуттів, що оглядають тебе з усіх боків. Перетворення символів на п'єдестал насилля над таємницею. Моторошний монтаж мрій і прозріння і непричетності до  гармонії і поліфонії звуків. Не треба тікати від правди співпереживання. Пошук сакрального міфу гідності і честі схований  у  акті творчості.  Зараз шукають  прагнення ліричної  іронії після  тяжких і священних жертв війни в Україні,   адже на ринку почуттів реальне упізнання себе в колажах ката свободи та людських жертв  творчості олігархів.  

Розімкнення поета на друзки, розімкнення його слів на символи заради мелодії у звукових рядах. Сотворення  після великого складу футуризму і кіномуляжів, привласнення нещастя і полум'я авангарду - ось вона провокація  інтересів з імітаціями самого себе. Розрізнення пафосу героїв війни на межах і рівнях, у в пародіях вірша, де перебування  одержимості і незадоволення не карається досвідом уподібнення. Фантом вірша на ринку інтуїції - це страх каяття у гіпертексті класики. Навернення опудала до втраченого насилля над віршем. Вірш – це гатунок щасливого катарсису і співучасть у сходженні до вірша.  Вірш – неначе гра  сповідальника - це гра зі світом після неможливості перемоги заради добра, а не війни. Усепринокаюче підкорення елітарного світогляду в персональне всепородження боротьби із самим собою проти самості у собі. Гра думок, в аномаліях дійсності з хворобливими феноменами. Духовне почекання живих крізь виправдання власних  інтересів крізь нішу магічних слів, і потреб жити.

Відбиток пориву свідомості до розтроєного досвіду, який оглядаю крізь окуляри заради нової ілюзії потрібного, для тверезої казки про конкретне, відносне і наявне. Як осліплює  після трояких рішень, після  зла війни!!! Отаке воно налаштування на випадок  межі.

--------------------

Який зараз Ґатунок щасливого катарсису поета і його співучасть у сходженні читача до вірша?

Яка  ця гра  накреслених символів! Адже  - це гра зі світом після явної поразки заради миру і порозуміння. Усепринокаюче підкорення сміхотворного світогляду в всепородження боротьби із самим собою проти самості у собі. Гра думок в  трикутні реалії революції:  уявляєте розірвані свідомості, підірвані моралі, спраглі і перейняті творіннями поети шукають ласої правди. Настав крах іпостасей духу на полях духовних прибутків. Якого ще треба шукати узгодження для ущербів  і невловимого  явища в собі, щоб сваволя війни і майстерного  досвіду захисту перейшла в перемогу! Якщо ви чекаєте на  якісну  техніку ідеологічного терору проти поетів, не діждетесь!  Через взаємний обмін часом у вирі миттєвості настане преображення власності душі у моральність. Держання війни усілякими зусиллями заради відважних сенсів і цілей - не варте нічого. Вихід із  пріоритетів і перепалка з відкритими шулерами - ось уся комбінаторика вірша у символах. Випадіння контексту із ошатної утроби активного змісту і смислу у Всесвіт комедій переглядається з уяви по ознакам пунктуації. 

У грі природи поета зі здібностями і нашаруваннями стається перелом зв′язків  зі   стражданнями. Настає фантастичне запалення неприємностей у середовищі живих відчуттів, благодійного вибору перед поразкою... Навіть екстаз потворної вірності смислам і вияв самошкоди - це омана!  Трагедія те, що всі шукають в тобі демона.  Усе це силове насилля ховається в таємниці стійкого ненависництва! Орієнтація на впливи мрії і прозріння можливостей - виведе усіх із стану війни. Розвішають усі втрати цієї правди  поети у співпереживаннях, настане  пошук самих себе в гідності і честі  через іншого свояка, а не персонального. 

Вже досить сарказму на ринку жертв, іронії і смертей у війні! Поети зрізають нашарування всього себе в  носіях сили чужої волі та ідеологічної  творчості заради добра! Розімкнення іпостасей в ритуальних  обрядах переродження. Видимо зріють плоди саморозвитку суспільства не через  ідолів і їх муляжів, а у поетах. Змінами різних нещасть  і катастроф не повернути назад у пекло. Надія у самовзірці поета!   

Майдан на крові  – це воскресіння України в ямі на границі царства знань і імітацій досвіду через самокаяття переможців! На  усіх  рівнях реального життя перебувають  витоки фатальної долі з виходом у космос перевтілення! Грає в інтуїцію не поет, а саме життя заради своєрідності

проживання у персональному світі. Пошук вічності опудала заради втраченого власного життя -  у слові! Ось він сенс виграшів від переселення переможців і переможених у по за і по той бік світів.


Вважайте, що у  віршах живуть  слова  творчого
народу  України.

Аудіо творів у виконанні Сергія Негоди
https://www.youtube.com/watch?v=nPcxKFvKPZM

Збірка абсурдних поезій. С. Негоди .Опудало.
https://ru.calameo.com/read/0050319912b3c8c5cdb20


Збірка бойової поезії 2016-2018 року. Просторіччя
https://ru.calameo.com/read/005031991e7a3226f4661

Збірка громадянської поезії 2019 року. Дозорче
https://ru.calameo.com/read/0050319919996061e249f

Збірка поезій групи "Лірики Т" 2010-2013 рр.
https://ru.calameo.com/read/004544877f2dc92a26710

Збірка інтим-поезій 2019 року. Флірт і флер
https://ru.calameo.com/read/00503199121aed3651541

Збірка  медитативної лірики 2016-2019 року. Жертвенне.
https://ru.calameo.com/read/0050319915890a4ae46b7

Збірка сонетів. 2019 рік
https://ru.calameo.com/read/0050319915231ec15ae40

Збірка афект-текстів  2020 року. Фоліант стрімера
https://ru.calameo.com/read/005031991b51d8f2f8a07

Збірка транс-текстів  2020 року. Золотайво
https://ru.calameo.com/read/005031991305b49ed9c57

Збірка треш-текстів 2020 року. Ореол.
https://ru.calameo.com/read/005031991439b9305d526


**********************************
*Щодо очевидних технічних деталей  віршування та творчості.


Як правило, постійно шукаю  різні
лінгвістичні степені свободи в текстах
та наявні можливості  
в усно-письмових  ресурсах української мови,
аби продемонструвати   десять основних способів
екстраголосних асонансних віршувань
із двома домінуючими голосними  звуками,
а саме маю зараз такі надбання:

 

1){І-И-Ї-У-Ю} -екстраголосне асонансне  віршування  
ЗРАЗКИ:

         А)звикли у світі сиві вдівці успішними бути -
          https://poezia.org/ua/id/51307/personnels

 

          Б) Живучі люди у гурті зусиль, -

          https://poezia.org/ua/id/51467/

2) {І-И-Ї-О-Йо} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

       А) Чого ж ти, покров-ріко прийшло в мої олійники.

       https://poezia.org/ua/id/51347/



       Б) дніпровські рибні промисли  -
    https://poezia.org/ua/id/51334/

       В)О, щирий візир, тобі орлино-кровний шиншило,
        https://poezia.org/ua/id/51257/


3){І-И-Ї-Е-Є} -екстраголосне асонансне  віршування
  ЗРАЗКИ:
 
         А)Ексцес. Хрещений квітень вельми теплий ввечері. -
           https://poezia.org/ua/id/51354/

        

        Б) Вчителе мій, це ще більше невидиме.

           https://poezia.org/ua/id/51452/
 
4){У-Ю-А-Я} -екстраголосне віршування
ЗРАЗКИ:

      А) в акурат, тут закуска, русява-замазура, уваж.  
            https://poezia.org/ua/id/51186/

       Б)
Увага. Чудь шал. Грязь. Бухта в Мапуту.

        https://poezia.org/ua/id/51465/

  

      

      

 

5){І-И-Ї-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

     А) З тих пір зігріта пітьма Вінниці. Навіть як відьма.
        https://poezia.org/ua/id/51260/



6){У-Ю-О-ЙО} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

       А)дуб-могун. кум, у кутку. чопурухнув цокотух.
         https://poezia.org/ua/id/51253/

       Б)от, чудо, йойкнуло! ворон-глум. рух-круть-з-рук-руль.
               https://poezia.org/ua/id/51239/

7) {О-ЙО-Е-Є} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

           А) Комерсент-технолог кореєць Йове Феокт, ото вже ловець,
          https://poezia.org/ua/id/51382/

          Б) Серж, пеленгом попередь Птолемеїв,

                https://poezia.org/ua/id/51449/

          В) Боже, осей, ото вже тернове

                   https://poezia.org/ua/id/51416/

 


8) {О-Йо-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

        А)брамо, поглянь на гармаша, -
        https://poezia.org/ua/id/51340/

        Б)вокзал. час гнав нас шляхом до золотого. бовтанка.
           https://poezia.org/ua/id/51308/personnels

     В)панас, ось проща, я також одна
https://poezia.org/ua/id/51209/personnels

9){Е-Є-У-Ю} -екстраголосне  асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

             А)У четвер у мене був дух Едмунд, -
             https://poezia.org/ua/id/51367/

 

             Б) Землетрусе, р'юнче, кеш все перетрушуєш мене!

                       https://poezia.org/ua/id/51470/



10){Е-Є-А-Я} -екстраголосне асонансне  віршування
ЗРАЗКИ:

        А)мене вже немає.  є - Мазепа.
         https://poezia.org/ua/id/51351/
  
      Б) Аве! Галас. Браття! В браслетах.
        https://poezia.org/ua/id/51351/

 

    В) Я в началах задамсь, - в Мадейрах наша лакейка.

            https://poezia.org/ua/id/51436/

               

 

     Г) Навряд, ця заклята  кабала в каяттях.  Як Марганець?

         https://poezia.org/ua/id/51426/

 

     Д)   В пастках Черкас вертепна веранда  для арт-вечерь на аванс.

          https://poezia.org/ua/id/50359/

***************************************************************

11)   {А-О-Е-У-Я}Змішане екстраголосне поліасонансне віршування

ЗРАЗКИ:

Хай там як, а в храмах сплять, - та нам, як в хмарах.

              https://poezia.org/ua/id/51403/

 

12)    {І-И-Ї}Екстраголосне моноасонансне  віршування

 ЗРАЗКИ:

А)Стібнись. Цілий вік сій житній хліб. Змій війни.

                     https://poezia.org/ua/id/51394/


2 коментарі

avatar
ЧОРНА ПЯДЬ

куля не кричи мені у вуха
очі не блищіть у відчуттях
голос мій бувало укріпився
назавжди у шквалі наджиття
на війні фантазії у тиші
чув гармат гармонію на слух –
композитор нищив тесетуру -
в канонаді градів тріщав брухт
унікальний образ парадоксу
в поєднання багатьох понять
з несподіванки витягував із мороку
згадувань занурень кожну пядь
avatar
ПАРАДОКС ВІЙНИ

крах міста здіймаю мов кризу на волі
фільмую з абсурду еволюцію тіней
знімаю бунт з форми на межах логіки
мій вияв один – переорієнтація
рефлекси без совісті в окопі – героя
втеча свободи без гасел зневіри
нащадок живої шукає ще правди
хай постріл снайпера демагогію схибить

війна – не помста інстинкту духу
війна – це утопія - нестача міці
мій маятник долі - це скибка хліба -
у ранах душі - в сузір’ях дрібниць
дві кулі в лівиці – як шок а не втрата -
трагедія дуків - жах пекла в словах
інфаркт не від мудрості інсульт не від щастя
стрімка смерть поета прям на очах

аркан безвладдя гуляє з війною
на виклик честі маячить без принципів
і знову падіння стіни за стіною
земля – це руїни без жартів без глузду
земля – це царина добра і блага
видіння сонця з-під штрикачків зла
яка біла щирість суті і слави
ажур в іпостасях душі і дізнань

підсумок з патронами не для азарту
отче без осуду твоє передбачення
осідок Господа мара безхмарна
війна – ця - це шкіц ТВОГО кітчу

Залишити коментар

avatar