Им’я: Мирослав Лаюк
На порталі "LITFEST": ml
Група: Автор
Місто: Київ
Дата народження: 31 Июля
Знак зодіаку: Лев
1. Яку книжку ти прочитав останньою?
Одночасно «Письмо» Андрія Полякова, «Шатуны» Юрія Мамлєєва, «Чапаева и пустоту» Віктора Пєлєвіна. Дочитую «Галактику Ґутенберґа» Маршала Мак-Люена. Дивуюся, як досі не читав цих творів.
2. Знакові для тебе поети – хто вони?
Знаковими у різний час по-своєму ставали – у старшій школі Сен-Жон Перс, щось геть поетикально, настроєво нове, потім Паунд, котрий поезію представляв чимось іншим, не-поезією, його я геть не люблю, але включаю у найповажніші для мене списки, і тепер – Овідій, який розставляє все на свої місця.
3. До кого з прозаїків повертаєшся, аби перечитати?
Не можу поки читати вдруге, бо ще не прочитав обов’язкових книжок вперше. (Це не означає, що в мене нема улюблених прозаїків). Хіба що недавно купив племіннику «Пригоди барона Мюнхаузена» Еріха Распе, у мене в дитинстві було таке саме видання, і тепер я не міг стриматися, щоб не перечитати; але дитячі книжки – то геть інше.
4. Ким з літературних героїв хотів би бути?
Гаррі Поттером. Я б попросив Герміону, аби вона мені зробила лазерно-магічну корекцію зору.
5. Хто з літгероїв викликає найбільшу антипатію/симпатію?
У 8 класі одночасно прочитав «Айвенго» і «Фауста». Перший мене дратував: я очікував якогось лицарського бойовика, а отримав троянди та соплі; здається, я тоді цю книжку і не дочитав. А «Фауста» і досі ціную; там наприкінці головного героя хоронять лемури, а лемури – звірі симпатичні.
6. З ким із письменників минулого хотів би поспілкуватися? На яку тему?
Ні з ким. Боюся, що будь-хто з минулого завалить мене питаннями про майбутнє, котре завжди цікавить більше.
7. Навіщо і кому потрібна поезія?
Поезія не потрібна ні для чого і ні для кого – як я і ви.
8. Твої джерела натхнення?
Усе навколо – від живопису примітивістів і травневого розцвітання Києва до продукції концерну «Вольво» і таблиці інтегралів тригонометричних функцій.
9. Творча криза. Твої варіанти виходу?
Оцього точно не знаю.
10. Коли і де ти зазвичай пишеш?
Та скрізь. Недавно був у закинутому санаторії спілки композиторів. Знайшов там напівсписану «Книгу обліку» «Ежедневного расхода медикомпонентов по ДТК – 1978», почав у ній писати поему про цей санаторій.
11. Чи потрібен автору читач? "Ідеальний читач" - який він?
Див. в-дь на пит. № 9.
12. Якою має бути критика?
Вона має бути.
13. Поетичні фестивалі – позитивні/негативні аспекти.
Тут як з улюбленими стравами: 1) якщо їх часто вживати – приїдаються, 2) ними легко пересититися, а потім нудить.
14. Що думаєш про слем.
Нічого не думаю.
15. Які з поетичних заходів є актуальними та мають перспективи?
Будь-які не нудні, зрештою, як завжди, як з усім іншим.
16. Що таке якісна поезія?
Кожен раз,коли знаходив для себе відповідь на це питання, я помилявся. Наразі найближче мені визначання таке: відсутність в поезії чужої поезії; (плюс ще щось).
17. Чого бракує сучасній поезії, чого занадто?
Забагато поетів і поезії, замало читачів і читачок.
18. Якою буде Література за 10, 20, 50 років?
Впевнений, що все буде добре.
19. Своє питання. *питання самому собі.
Чому я не можу поставити собі питання?
20. Про що б ти запитав наступного учасника ЛітАнкетування?
Хто винен і що робити?
21. Питання Тетяни Кисельчук: "Напишите Ваш самый ранний текст"
«Прийшла весна,
Зеленіє трава» –
десь приблизно так. Але «зеленіє» - через дві «И».
22 . - Бонус - Який вірш для тебе зараз є актуальним?
Василь Герасим’юк
Із циклу "Суха різьба"
Якби щось ти значив, вони б тебе вбили... (Михайло Горловий, у розмові)
Чого хотів – не встиг. Не зміг.
Це не обмовка.
Це біг. Це навіть вовчий біг.
Але без вовка.
Тому й не ставлять прапорців
підвівши риску
Тому поета на приціл
нема у спису.