05 Грудня 2024, 08:53 | Реєстрація | Вхід
/ Фестиваль CYCLOP їде у Вінницю - 23 Травня 2015

 Фестиваль CYCLOP їде у Вінницю

Категорія: «Події»
Дата: 23 Травня 2015 (Субота)
Час: 21:00
Місто: Вінниця
Місце: Сад Літературно-меморіального музею М. Коцюбинського
Адреса: вул. І. Бевза, 15
Рейтинг: 5.0
Матеріал додав: pole_55
Кількість переглядів: 1472


Люди поєднували слова із зображеннями впродовж століть. Текст взаємодіяв та утворював вражаючі комбінації з найрізноманітнішими формами та видами мистецтв. Письмові та усні слова об’єднувалися з візуальними засобами, відкриваючи нові обрії та виміри існування логосу та ідеї.

Найперші кінострічки містили текст, і часто то був текст поетичний. В більшості фільмів присутні поетичні прийоми, в свою чергу поезія часто використовує методи, адаптовані з кіно, наприклад - різкий монтажний перехід. І література, і кіно або передають враження, або є «досвідом в собі», тож в цьому сенсі вони вже давно об’єдналися… 

23 травня команда Фестивалю відеопоезії CYCLOP їде до Вінниці на Фестиваль Intermezzo, говорити про приклади єднання літератури та кіно й знайомити з кращими українськими відеопоетичними роботами, що виникли в результаті партнерства та діалогу словесного та візуального.


Про взаємодію літератури та відео, 
або «Як поезія та кіно можуть об’єднатися?»


Бірґіт Хатлехоль, керівник фестивалю Oslo Poesifestival

На сьогоднішній день існує безліч шляхів поєднання кіно та поезії: це і традиційні відеопоетичні роботи, які можна побачити на фестивалях, по телебаченню та на сайтах, і авангардні цифрові й візуальні твори, що експонуються в арт-галереях по всьому світові, і музичні відеокліпи, що можна побачити у twitter, facebook, на youtube та інших інтернет-ресурсах, завдяки яким митець може розповсюдити свій твір. Наразі більша частина кращих робіт виконана професіоналами, але новітні технології надають змогу поділитися своїми творами усім охочим.

Алістер Кук, митець з Единбургу

Найперші фільми містили текст, і часто то був текст поетичний. Поезія та кіно завжди були єдині, вони завжди перебували у шлюбі, хоча свого часу я прийшов до розуміння, що це menage-a-trois – адже автор також відіграє важливу роль. Тобто, насправді ніхто не винаходив внутрішній світ таких тонких, але потужних міжнародних жанрових відгалужень та їхні кордони згідно офіційній номенклатурі (поетичні фільми? відео-вірші?) та національній семантиці (фільм? відео? рухоме зображення?). Я вважаю, що великою мірою завдяки неочікуваній появі жанру відеопоезії з самого серця мистецтва в світі Інтернету, ми, митці, маємо змогу інтерпретувати відеопоезію самостійно. 

Ліз Локхед (Liz Lochhead) якось спитала мене: «Але навіщо усе це, Алістер, якщо я вже закінчила вірш?». Вона права, але відповідь на це питання така ж стара, як і сама відеопоезія – жага митця створювати щось нове – фільм, п’єсу, картину. Це сучасна мовчазна протилежність екфразису, вигнання митцем слів у простір нового візуального витвору мистецтва. Це красиво.

Дейв Бонта, американський письменник і арт-куратор

«Єдність» є досить хитрим словом, в політиці воно часто використовується з метою натякнути на однорідність – що будь-яке інакодумство має відступити перед центральною владою. Я вважаю за краще називати взаємодію поезії та кіно діалогом чи партнерством, але не поєднанням. І, на мою думку, ці аналогії вже наштовхують на відповідь на ваше питання: поезія і кіно можуть взаємодіяти з метою сформувати дещо більше, ніж сума їхніх частин, але тільки якщо кожен «партнер» буде поважати і розвивати внесок іншого. Таким чином формується такий собі позитивний зворотний зв’язок.

Еліс  Лайонс, автор, що живе в північно-західній Ірландії

Чи є їх поєднання метою? Я б хотіла сподіватися, що це баланс взаємного роздратування і задоволення! 

Марк Нейс, бельгійський відеопоет

Існує безліч способів. Люди поєднували слова із зображеннями впродовж століть. Ми бачимо, коли читаємо. Ми бачимо, коли слухаємо. Можна створювати засновані на поезії фільми і використовувати в них поезію. Але можна піти далі і запросити більше поетів, що писатимуть для фільмів. Можна запросити поетів, щоб провести експеримент, знімаючи їх, поки вони пишуть. Можна підтримувати співпрацю між письменниками та митцями різних напрямків візуального мистецтва.

Шеріл Гросс, американська режисерка відеопоетичних робіт

Поезія має душу. Вона є чистою формою вираження. У поєднанні з технологією (що не має душі) вона стає багатошаровою, тим самим створюючи нову форму мистецтва. Відеопоезія - єдиний жанр в кіно, де як і раніше можна вільно експериментувати і не турбуватися про прибуток.

Еріка Гос, американська поетеса

Поезія та кіно є взаємодоповнюючими формами мистецтва. В добре виконаному відеопоетичному творі письмові та усні слова об’єднуються з зображеннями, щоб створити абсолютно нове враження. Поетичне розповідання суттєво відрізняється від прозаїчного: поезія кидає виклик мисленню і плекає глибокий зв’язок наших думок зі спогадами та снами. Кіно також має цю силу. У певному сенсі поезія та кіно були створені одне для одного, а відеопоезія може досягти свого глядача на декількох рівнях.

Зата Кітовскі, британська художниця, засновниця PoetryFilm

І поезія, і кіно або передають враження, або є «досвідом в собі», так що в цьому сенсі вони вже давно об’єдналися… в більшості фільмів присутні поетичні аспекти, в свою чергу поезія використовує методи, адаптовані з кіно, такі як різкий монтажний перехід і т.і. Найбільший потенціал в цьому контексті полягає у використанні концепції відеопоезії в якості точки фокусування для вивчення та уточнення певних аспектів сучасного мистецтва.


23 травня. Початок о 21:00. Вхід: вільний.
м. Вінниця, Сад Літературно-меморіального музею М. Коцюбинського, вул. І. Бевза, 15
«Література в кіно». Презентація Фестивалю відеопоезії CYCLOP. Модератор - Поліна Городиська. 

Фестиваль Intermezzo - Програма: http://litcentr.in.ua/news/2015-05-22-3343
Фестиваль відеопоезії CYCLOP: http://cyclop.in.ua/


0 коментарів

Залишити коментар

avatar