Друзі, у нас остання лекція курсу – і поговоримо ми про творчість тих авторів, які витворюють у світовій літературі окрему «наднаціональну» єдність. З певною мірою неточності можемо назвати їх єврейськими письменниками, хоча писали вони не тільки на івриті чи їдишем: є серед них і ті, кого вважають невід’ємною частиною польської, французької і американської літератур.
Нобелівські лауреати Шмуель Агнон й Ісаак Башевіс Зінгер; Елі Візель, Єжи Косинський і Юліан Стрийковський – чи поєднує цих настільки різних авторів щось, окрім походження? Чи, розійшовшись у різні літератури, ці письменники дійсно утворюють те явище, яке можна назвати «єврейською літературою центрально-східноєвропейських теренів»? І якщо так, то якою мірою подібний тип «мистецької чуттєвості» впливає на літературу сьогоднішню і чи можемо ми зарахувати до цього «клубу», скажімо, Людмилу Уліцьку?
Наостанок спробуємо дати відповідь на достоту «прокляте» питання: що робить центрально-східноєвропейський роман явищем непроминальним і безкінечно важливим – актуальність проблематики чи ті художні пошуки, які присутні у цій прозі? І чи взагалі можливо – і в даному випадку, і в літературі як такій - розмежовувати «етику» й «естетику»?
25 червня, 12:00 – всі до нас, будемо завершувати! Бронювання столиків: 068 907 1991
Київ, Арт-гастрономічний простір «Остання Барикада», біля Лядських воріт
Нобелівські лауреати Шмуель Агнон й Ісаак Башевіс Зінгер; Елі Візель, Єжи Косинський і Юліан Стрийковський – чи поєднує цих настільки різних авторів щось, окрім походження? Чи, розійшовшись у різні літератури, ці письменники дійсно утворюють те явище, яке можна назвати «єврейською літературою центрально-східноєвропейських теренів»? І якщо так, то якою мірою подібний тип «мистецької чуттєвості» впливає на літературу сьогоднішню і чи можемо ми зарахувати до цього «клубу», скажімо, Людмилу Уліцьку?
Наостанок спробуємо дати відповідь на достоту «прокляте» питання: що робить центрально-східноєвропейський роман явищем непроминальним і безкінечно важливим – актуальність проблематики чи ті художні пошуки, які присутні у цій прозі? І чи взагалі можливо – і в даному випадку, і в літературі як такій - розмежовувати «етику» й «естетику»?
25 червня, 12:00 – всі до нас, будемо завершувати! Бронювання столиків: 068 907 1991
Київ, Арт-гастрономічний простір «Остання Барикада», біля Лядських воріт